MORA-ALEX MED HELA SVENSKA FOLKET

Det blir ju som bekant en hel del skryt, här på bloggen. Men det kan INTE hjälpas. Jag blir ju så jäkla nöjd när det är vind i seglen. När hatten är som högst, det är då man mår som bäst! Funderar på om det ska bli mitt nya motto... Ständigt självsäker. Borde ju funka.

Och nu är hatten skyhög. Ungefär som Zlatans, när han vunnit guldbollen.

Gnuggade klubbteknik på uterinken igår. Några sköna moves, sen ett snabbt handledsskott i krysset. Standard liksom. Och man börjar ju förstå att man är lite kändis här i byn. Man börjar förstå att mörka solbrillor, lång rock och keps med stor skärm snart är ett måste för att undvika fans. Jag har ju redan varit med i dala-tidningen liksom. 

Men i går kom den defenitiva bekräftelsen. Två grabbar gled fram till mig på uterinken:

- Du heter Alexander Carlsson va?
- Aaa, jo, det stämmer.
- Du slogs mot Leksand i FM Mattsson Cup va?
-Haha, aa, det stämmer nog det med...

 Aldrig träffat grabbarna förut. Nu måste man ju föregå med gott exempel, när grabbarna vet vem man är. Jobbig tanke. Inge chips. Inge läsk. Inga svordomar. Vilket mörker. Och, dessutom- känd som slagskämpe bland smågrabbarna i klubben.

Det é ju som det é....



/ Mike Tyson


Kommentarer
Postat av: Ekan

Det där levnadssättet(inge läsk och svordomar) borde väll va standard för dig??



//Egon

2011-02-02 @ 16:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0