(K)JERRING-PRISET

Jerring-Priset till Tessan "Hästen" Alshammar. För att hon tagit ett EM-guld och suttit nytt världsrekord. Men ärligt, hur svårt kan det va? Det finns cirkus 438 olika simsätt och lika många distanser. Man måste ju vara bäst på nått! Är man inte bäst på 50 meter bröst-sim på rygg, så finns ju chansen till ett guld på 3 km hund-sim eller något liknande.

Jag hade ju såklart hoppats på Henrik Sedin, som vann poängligan i världens tuffaste liga. Några poäng före en omänsklig ryss som inte känner smärta och väger runt 100 kg, medans Tessen sprattlar runt tillsammans med Sarah Sjöström, 17 år. Två finnar i pannan som störta bedrift.

Men Henrik Sedin fick nöja sig med en 7:e plats, en placering bakom Lag Anette Norberg, landets största curling-morsor( fyndigt sagt va?!) . Hur det gick för Zlatan? Han som bär upp ett helt lag och ser till så att Aftonbladet har nått att skriva om? Nejnej, han var inte ens nominerad...Men det var däremot Frida Svensson. En rikskändis som betytt mycket för Sverige som land (Kriminell ironi, kallas ett sådant påstående). Hon är kanotist förresten...

Men tillbaka till Henrik. Något som talar emot honom när det gäller utmärkelser, är väl att han lirar med brorsan Daniel. För vem skulle inte dominera med brorsan bredvid sig?

Hade jag till exempel haft Wille " 7 mål av 8" Holmgren, till höger om mig i kedjan hade min poängskörd varit en helt annan. Man hade fått beställa halsdukar till varenda back som vi skulle möta, för att hindra kraftiga förkylningar när Wille och jag sätter igång rullet i anfallzon. Då blåser det kalla vindar kan jag säga...

Sa jag förresten att Susanna Kallur fick Jerring-priset 2006, för att hon knep en 2:a plats i VM?
Det var samma år som Tre Kronor vann både OS-guld och VM-guld. Verkar ju logiskt? Eller?

Nej, lägg ner Jerring-priset.




/ två utslagna tänder vs. kallsup 0-1




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0