EN GÅNG VILDA VÄSBY- ALLTID VILDA VÄSBY!

Det har faktiskt hänt en del den här veckan. Så det är en liten skam att jag inte kladdat ner mer än vad jag gjort, här på bloggen. Jag kan inte skriva om allt, så jag väljer ut det viktigaste. Bort med allt skitsnack och fram med hyllingarna om oss Väsby-krigare ute i landet, bland annat...

Detta inlägg kommer gå i Mike Tysons-/Douglas Murrays- och Vilda Väsbys tecken.

I torsdags dammade vi av bottengänget Kristinehamn med 1-5, i deras trötta, mögliga och pruttluktande isskjul.
Efter matchen kunde inte bonnläpparna hålla sig. När vi skulle tacka så tog frustrationen över och ett mass-slagsmål bröt ut. Vilket slutade i massmord i masarnas favör. Två matchstraff senare åkte vi hem. 3 poäng och en blåtira rikare. Eller vad säger ni om Myrans klocka?




I fredags rullade sedan showen vidare när kungen av Väsby, Andreas Pålsson entrade FM Mattsson Arena med sitt Almtuna. Han spelar alltså i deras a-lag och dom mötte då Moras a-lag. Då är alla med? 

Efter ett antal brunkningar, tyckte "Pålle" att handskarna bara var i vägen. Så han släppte dom och använde knogarna till att spöa på Moras sämsta back istället. Då var det liv på mig och Calle kan jag säga. Klart man va stolt. 36-åriga Väsby-sonen Pålle kommer upp och visar masarna hur det går till. Vilda Väsby gör skäl för namnet vart vi än kommer.

Idag hade vi match mot Huddiksvall. Efter en brutal flippmacka av mig, som borrade sig igenom hela zon, innan den landade på bladet på backen, redan i vårt första power play, tyckte jag att jag gjort mitt. Så precis när periodsignalen ljöd, tröck jag iväg ett slagskott mot mål. Okej...det gick nog en sekund eller två innan pucken lämnade bladet. Det gillade inte Glada Huddikteaterns backar, som genast skulle igen. Jag hade inget annat val än att stå upp för mig själv. Så jag sopade på backen tills han bad mig sluta, då slog jag lite mer, sen var det bara att kliva av och ta en långdusch. 10 min abuse+ 5+20 GA-MI. Sen spelade man inte mer den matchen. Men det var det värt. Vilda Väsby, som sagt...

/ låter knytnävarna tala


Kommentarer
Postat av: Mia

Heja! Boxning som försäsongsträning i sommar?

2011-01-23 @ 18:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0