RAPPORT FRÅN SKOGEN

Hej Väsby! Hej Stockholm! Hej Sverige!

Vet inte varför jag började så, men jag tycker det lät fräsigt, så why not.

Just nu sitter jag och myser i vinnaren/Avesta-sonen Karl Hassels soffa, i densammas lägenhet någonstans i Mora. Asså jag vet ju vart jag är, men inte vad stället heter. Det är ju som det är. "Men det är inte så noga, vi är på landet..." som vi brukar säga när något skiter sig.

Jag ska alltså bo här hos Mr Fotbollsfantast i cirkus 2 veckor. Under tiden ligger någon överviktig, hårig journalist med dyslexi ligger och svettas i min säng på Mora Parken Hotell. Men som sagt; det är ju som det är! Hassel och jag lever livet och lägenheten förvandlas varje kväll till en sportbar, där vi ser till så att våra odds-spel sitter där dom ska, medans vi tuggar i oss olika kaloribomber. Ikväll var det tyvärr en tung kväll, efter de senaste dagarnas rull med bra klirr i kassan.

För att ni verkligen ska förstå att jag är i bra händer här hos Hasselhoff, ska jag dra en liten anekdot. I lördags skulle vi kliva upp och äta frukost, en ordentlig sådan, eftersom att en tuff bortamatch väntade. Medans jag stog och kollade in i kylen och insåg att det inte skulle bli en optimal frukost denna morgon, kom Hassel förbi:

- Jag börjar med lite Daim, sa kungen och plockade ut en påse Daim ur kylen- på matchdag, när 3 timmar i buss väntade! Kylig grabb...

Själv stekte jag på några ägg och bjöd Hassel på äggmackor, överseriös som man är.



/ svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0