SHOWEN RULLAR VIDARE

Kan börja med att berätta att lettersfrommora.blogg.se har gjort sitt första nyförvärv. Det är Arlanda Wings-burväktaren Erik Eidissen(här presenterar vi alla med klubbadress). Han kommer att gästblogga nån gång i veckan för att ni läsare ska få lite kontraster. När ni börjar tröttna på mina träsko-inspirerade inlägg, kommer han understödja dom med inlägg som luktar asfalt. Tankar ur ett 08-perspektiv helt enkelt.
Tror alla vet vem det är, men han får väl presentare sig närmare i sitt första inlägg.

Igår hade jag mitt första inviduella samtal med tränaren. Jag ska försöka göra en kort sammanfattning, utan att avslöja för mycket av det personliga samtalet:
Efter att åkt upp och ner mellan olika lag och femmor, spelat i förstafemman för att sedan vara petad till matchen efter, så funderade jag på hur tränaren såg på mig som hockeyspelare. För det är viktigt för mig att veta. Ska jag vara besviken när jag inte får lira power play eller tycker han att jag inte passar i den spelformen? Om det är så behöver jag ju inte fundera. Då får jag koncentrera mig på de saker han tycker jag är bra på.

Men vad sa han då? Jo, han såg mig som en powerforward med bra tekniska egenskaper, som ska utnyttja sin tyngd och fart. Och det är ju en sån jag vill vara. Så 10 poäng för det svaret. Angående power play så sa han att jag mycket väl har kvaliteér för att spela när det vankas sådana.

Nu lät det där som skryt. Men så är man ju en dryg och arrogant jävel också...

Imorgon är det match mot Färjestad. Filosofen har tagit ut mig, så #44 kommer dundra fram som ett yrväder även imorgon. Alex=Plats för AIK i allsvenskan 2009+ kanal som "Kungarna av Tylösand" sänds på. 
Vi går för tre poäng och spelbolaget AlexBet ger oddset 2.00 på att Mora vinner med siffrorna 4-2. Låter rimligt och det oddset spelas.

Tror det var allt. Nu är sängen för frestande för att man ska sitta uppe, vaken. Tschüss!

/tänd, men inte spänd


Kommentarer
Postat av: "Bäst i norrort" // Campbell

Hahah,nu ser det ut som jag är inne på din blogg var 10onde minut,men så är faktiskt inte fallet!

Det där personliga snacket...Säger dom bra grejor är det ju bara upp med det på bloggen! Alltid.Oavsett.Det är ju halva grejen med att blogga!

//Pav

2010-09-29 @ 22:43:00
Postat av: headmaster

Aaa, sant, fast det var mest jag som snackade. Men det sköna är att tränaren tycker jag passar in bra tillsammans med Kalle (ass cap.) och Myrén (cap.) som alltid spelar förstafemman. Dragkedja är ju bara förnamnet.



Hurru, dags att komma på något vettigt att skriva nu. Dags snart! ;)



/inga krav, bara förväntningar

2010-09-29 @ 23:19:01
Postat av: Fanny Karlsson

Så jävla stolt över dig, att de går så bra för dig!!!!!

2010-10-02 @ 17:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0