LIVET PÅ ROSA MOLN

Tjenare fjollträsk!

Jag ber om ursäkt för den obefintliga uppdateringen på senaste tiden, men anledning finns. Den stavas 7-0 till Leksand. Brottartung förlust i slaget om Siljan.

 När jag sedan kom hem vid 23 tiden i onsdags, så var inte första tanken att sätta mig vid tangenterna och berätta att (knäcke)brö-gänget Leksand tvålat dit oss med förnedringssiffror. Sen har de senaste dagarna bara handlat om mental kris och tröstätning. Men nu är jag på banan igen. Tre chipspåsar senare....skoja bara, äter inga transfetter....eller?

Men om jag ska sammanfatta matchen så kan jag dra paralleler till axelmakterna under 2:a världskriget. Ni som hängt med på historielektionerna fattar, ni andra kan scrolla ner en bit:

Första perioden- Vi använder oss av ett effektivt blixtkrig där vi flyger fram och bombar Leksingarna med våra pansarflygplan till forwards, för att sedan fylla på med de tunga stridsvagnarna- backarna. Vi pressar tillbaka knäckebröden till deras egen zon genom hårt och diciplinerat jobb.

Andra perioden- Vi kommer fram till Moskva. Där tar det tvärstopp. Leksand gör 2-0 och vi blir bara svagare och svagare. Men ledaren säger åt oss att kämpa vidare. Men det blir bara ännu värre- Stalingrad....när perioden slutar står det 4-0.

Tredje perioden-  Sedan går det bara utför...vi kapitulerar, 7-0. Självmord i bunkern på väg hem...oj, ska vara *bussen.

Ni som var "sjuka" under historielektionerna kan ta på er läsglasögonen igen. Inge mer världskrigssnack.

Nyheter i korthet:

* Nu är det match hemma mot Grums på söndag. Den dagen vi förlorar en sån match, ja, då snöar det i helvetet. Frågor på det?

* Fick VG på tyskaprovet. Så drömmen om proffskontrakt i Düsseldorf lever...

* Utvald till klassens Friends-ombud, för 7:e året i rad. Måste ju vara nått slags rekord?

* Ensam kille i naturkunskapsgruppen. Vi är udda antal ( jag jobbar själv) och t.o.m läraren driver med mig. Vart är de andra Friends-ombuden?! Vi lär ju stå upp för varann?!

Tack till Erik för hans gulliga inlägg. Vilken mordvinnare! ;)

Kommentera lite nu. Kom ihåg att jag inte sett en tunnelbana på 1 månad. Här prioriteras cykeln före bilen i trafiken. Så jag behöver allt stöd jag kan få. 

Men jag trivs! 



/adolf


 




Kommentarer
Postat av: Isabelle

Du är king brorsan. Hade behövt dig hemma så du kunde köra hårdfys med mig som att jag och patrik trycker i oss MINST en chipspåse och en hel 1-literscola varje gång vi träffas.. För att inte tala om igår då farsan köpt en kasse med

1. en trocadero

2. två påsar chips

3. Två ben n' jerry glassar!



Men gott vare!



Btw.. vi har en nykomling i familjen som säljare, (Jag dåra) mina affärer flyter på! Har nästa såld hela garderoben nu! inte riktigt



Take care. Saknar dig star!

2010-10-09 @ 13:54:42
Postat av: Mia

Jahapp, nu blev det ju svårt med lojaliteten.... Hmm, nä det får bli Grums. Sorry! Kanske kan jag kompensera sveket med älgstek och potatisgratäng nästa gång vi ses kanske??

2010-10-09 @ 18:20:08
Postat av: headmaster

För mig känns det här som sessens viktigaste match. Annars kommer man inte få en lugn stund när man träffar familjen Ivansson i jul...



ALLT går att kompensera med älgstek. Du får t.o.m tycka illa om Mora, om jag får den där älg- och fläskgrytan som du gjorde i vintras ;)

2010-10-09 @ 22:50:18
Postat av: Cap

Lallarblogg...

2010-10-13 @ 13:27:05
URL: http://Vasbyhockey.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0