R.I.P MORA IK

 
Nej,"liket lever" såklart fortfarande! Men det är en spännande rubrik som lockar läsare. Och det är väl lite så Rosie får jobba om han vill att någon ska läsa "Siljanområdets bästa blogg"... MEN det är ju inte bara ditt fel heller,Rose. Samhället har ju byggt upp ett ideal och där ska inte killar blogga (jag håller med,helt klart), så reklam på facebook och annat, är ju obefintlig från din sida. Då är det inte lätt att producera. Men nog om det.

Jag då. Jag stod ut med "Acke" i runt 7 år innan jag jag bytte till AIK hockey. Coachen i AIK hade sina ideér och sa vad han tyckte. Mitt favoritcitat var "Säg åt grabben att köpa tejp med jordgubbssmak,för han kommer få tugga en hel del knopp i vinter". Detta resulterade i en andraplats i serien och total flopp i SM-slutspelet. Jag skulle inte kalla säsongen för ett fiasko,men ett "mellan år",helt klart.
Kalla mig "klubb-bög",men efter en säsong packade jag väskan,tog med mig lagets överlägsne poängkung (som f.ö nobbade spel i Mora för att få lira i huvudstaden) och drog vidare. Nu spelar jag i Wings,som vi så fint heter. Eller spelar och spelar..säsongen än så länge har kantats av skador och sjukdomar och följderna av det är noll pinnar på tre matcher. Men draken flyger ju bäst i motvind,som man brukar säga... 

Jag har fått till uppgift att framföra Stockholms åsikter och framförallt bevisa att det finns ställen som är betydligt mer civiliserade än Dalarna och framför allt Mora.
Och jag letar inte länge för än jag hittar mitt första bevis på att Mora ligger några år efter i utvecklingen,minst sagt.

Världens vackraste klubb,AIK,har inte oväntat Sveriges,eller jag skulle säga Scandinaviens, bästa klack.
Såhär gör Stockholm: http://www.youtube.com/watch?v=3DRCv_yl_QY

Och när Dalarna ska försöka göra som storebror går det...inte lika bra...
"Jag har en ny ramsa jag skulle vilja pröva,var i Sthlm i helgen och det blev ett jäkla tryck"
Kolla 1.00 in i klippet http://www.youtube.com/watch?v=gYqGa2c4ts0 
Ironiskt nog har masen som lagt upp filmen döpt den till "Publikvimmel"...döm själva.

Nu blev det ett rätt långt första inlägg från mig och jag måste skynda iväg! Ciao

Best regards, Erik Eidissen Wings HC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0