AVD. MORDVINNARE

Nu har till slut hämtat mig efter ca 27 timmar med gasen i botten. Vid 12-tiden i fredags fick jag besök Väsbys två största legender, Erik "EkaN" Eidissen( allas vår egen gästbloggare) och Fanny "FantaN" Karlsson.

Eftersom FantaN ALDRIG varit i Mora hade vi ett tufft uppdrag framför oss. Hur skulle vi hinna visa henne ens hälften av Mora under bara ett tygn? Att hon såg ner på Mora å de grövsta gjorde ju inte saken bättre:
 " Mora,hahah...va gulligt"

Men vi lyckades. Först blev det en "dagens" på restaurangen ovanför Åhléns, innan vi jobbade oss vidare till mitt lilla kryp-in på Mora Parken. Där snackade vi skit och jag slog Erik i tv-spel (det kan du ju inte säga nått om, Erkki?) innan bowlinghallen skulle få sig en omgång av firma Karlsson, Carlsson, Eidissen. Och det kan jag säga er, det finns ingen som kan mörka sin form lika bra som den förstnämnda i trion. Hennes pricksäkerhet gör mig mörkrädd. EkaN slet som ett djur och lyckades hänga med riktigt bra och pressade faktiskt FantaN in i det sista. Men denna kväll fanns det bara en vinnare i hallen. Och som hon själv, väldigt belåtet, konstaterade: " Jag är ju lätt bästa tjejen i hallen i alla fall..."

När den höööööga hatten på Fanny gått ner sig en aning var vi hemma på hotellet igen. Där gick vi igenom bowlingmatchen och FantaN lärde mig och EkaN lite nya knep. Efter det så besökte Legenderna med stort L någon av Moras alla pizzerior medans jag drog mig ner mot hallen.

19.00 entrade jag isen med fyra dömande falkögon på mig. Eller två i alla fall. Fanny tog tillfället i akt att spana in någon snygg dalmas, så hon hade anledning att stanna längre. Efter felskäret i baklängesåkningen redan första övningen trodde man på ett fiasko, storlek Lars Lagerbäck. Men men, som EkaN konstaterade: " Du borde ju spela i förstafemman?!".

På kvällen tröck vi en del godis och härjade så att grannen Calle Åsell var nära att ringa snuten. Han glömde att vi bor i Mora. Den polisman som finns, var säker på Vasa som alla andra. Dyngfull. Lampan i rum 322 släktes vi 01.30 snåret.

Jag vill inte säga när vi vaknade, men vi var ju inte uppe med tuppen om vi säger så. Vi gick på lunchen direkt. Den avverkades på Lilla Björn. Jag tog Dalarnas största kebab med bröd, medans EkaN tröck i sig en kycklingsallad och FantaN chickenbits med pommes. Den lunchen satt där den skulle.

16.10 tog jag farväl av besöket som var nöjda med resan och lovade att komma tillbaka.

En riktigt bra helg där jag äntligen lyckades med ett arrangemang. Fanny åkte hem med påfyllt självförtroende efter bowlingen och EkaN fick se hockeyns Mecka.

Nu väntar Örebro på hemmaplarre. Taggtråden är tuggad sen 7 imorse. Dags för show!


/reseledaren


Kommentarer
Postat av: fanny bowling proffset!!!!

Mycket lyckat det var :) du planerar som en gud carlsson!!!

vi kommer tillbaka, även om du vill eller ej :)



HAHAHA roligt inlägg, kan inte låta bli o skratta ;D<3

2010-11-07 @ 22:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0