SPORTSKADAD

Som sagt som kom jag tillbaka hit till Mora i måndags. Jag såg fram emot att träffa alla, sova i mitt egna kryp in, träna med laget, ta en vända på stan och rummet behövde städas...MEN, sen kollade jag igenom sportutbudet på tv de kommande dagarna. Prioriteringarna byttes ut på ett ögonblick. Direkt efter träningarna låste jag in mig på rummet, ställde tillbaka soppkvasten i städskrubben och tryckte på tv:n.

Måndag: 21.00 Arsenal- Chelsea

Tisdag:  16.00 Manchester City- Aston Villa
              01.00 Sverige- Ryssland

Onsdag: 19.00 Mora- Rögle
              21.00 Liverpool- Wolves

Varje match tar cirka 2,5 timmar. Eftersom att jag är vassare än Einstein i matte så räknade(huvudräkning) jag snabbt ut det totala timmarna som jag ägnat framför ett skådespel mellan två lag:

5 x 2,5= 12,5 timmar sport, på 3 dagar!

Vad det blir i veckan vill jag inte ens veta...Att kalla mig sportfåne är nog inte att överdriva.



/det sociala spelet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0