COMEBACK

Nu är det dags igen! Liksom alla borde göra när det blir kallt, så gick bloggen i ide under de sista veckorna före jul. Men nu gör jag comeback. En comeback med storlek som egot mitt. Överdrivet stor(t).

Tillbringade som alla vet den senaste veckan i förorten_betongen_194. Sammanfattningen ser ut såhär:

Lördag: Anländer, under massiv mediabevakning, till Åsbacksvägen 1. Uret stog väl på cirkus 20.30.

Söndag: Sjuk som man är så klev man på Vilundahallens frysta vatten redan 11.00 första dagen, för träning med J20. Dominant, trött och divig sammanfattar min insats ganska bra. Klockan 12.00 gled familjens nya hockeylöfte Wille ner till hallen och skulle ha träning. Jag var med och gled halva tiden, och visst kände man sig stor bland läderåkare och light-puckar. Andra halvan avverkades på avbytarbänken, där morsan satt och filosoferade.
Efter träningen rullade jag upp till morfar för lunch och sen ner till centrum för klippning. Frisören var pratglad, men jag dödade alla potentiella disskutioner med ett snabbt och drygt "mmm...".

Måndag: Träning med farsan och Hockey Academy på morgon. På kvällen var det Vetsen mot Ungtupparna, vilket slutade i ett massmord. 3-6 till oss med framtiden framför oss. Ska dock sägas att EkaN agerade Berlin-mur i  vår kasse...Det var stängt!

Tisdag:  Inhandling av ny jacka med farmor och farfar på dagen. Jag släpade med juvelerna runt hela norrort innan vi hittade en bra. Bra krigat! På kvällen var det internmatch med J18/J20.

Onsdag: Derbydag som hade potential att bli hur bra som helst. Vad fan hände egentligen? Fighten på läktaren var bättre än den på isen och Djurgården vann. När olaglig verksamhet som utförs av kioskmongon, är mer underhållande än en matchen mellan Stockholms bästa lag, ja, då är det dåligt. Stämningen kunde jämföras med en gisslantagning under ett bankrån. Tyst, rädd, hotfull.

Torsdag: Lunch hos mormor och morfar på dagen. Morfar hade smackat upp ett världsklassigt julbord. Jag gick hårt på köttbullarna, dom som gör att det vattnas i munnen tills det att man drunknar. Dödsgoda, skulle man kunna säga... På kvällen var det julklappsutdelning hos morsan. Grymt nöjd med det man kammade hem.

Fredag: Grym julafton. Rakfisken och lammfiolen gled upp som julbordsfavoriter, "Daisan" skrattade och klappade händerna åt tomten och Inez gick loss på "tomtedrickan". Rock´n roll med andra ord! Tomten kom med nya vadarbrallor inför fiskeresan i sommar, trots att jag sket i grönsakerna gångna året. Nu ska det håvas upp vattendjur!

Lördag: Tuff fight mot EkaN på PS3, innan man riktade skutan mot Rotebro och herr Liljendahl. Kvällen dammades av med kapade konton på Facebook, numera klassiska citat, tv-spel, läsk, godis och givetvis god mat.

Söndag: Firade 15-åriga Bellan på förmiddagen, sa hej då till mammas släkt, åkte hem till pappa, tränade och nattade Inez . Sen packade jag och gick och la mig.

Måndag: 06.15 Pelle i botten mot Mora!

Nu väntar Arsenal- Chelsea klockan nio. Sen är det förmodligen god natt.

Hörs!



/dagboksförfattare







Kommentarer
Postat av: CAP

jadu alix, detta måste göras om, eller vad säger du själv ?



/ faceraparn/mordvinnare



- de blir 67 kronor.

- bra, då får du 500 jämt av mig!

2010-12-28 @ 23:08:27
Postat av: Ekan

Trevligt! Då får vi se hur länge du håller uppe verksamheten den här gången,innan du blir "utbränd" igen...



"Det han inte vet om trav,Ooh nej nej nej,det är inte värt att veta!"

2010-12-29 @ 22:58:23
Postat av: webbmaster

Du, dom här inläggen tar 30 min att skriva...det är ca 2 matcher på FIFA! ;)



"Djupledssläpp i sidled"

2010-12-30 @ 01:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0